فناوری پوشیدنی در ساختمان سازی هم کاربرد داره

فناوری پوشیدنی رو می تونیم مثل بقیه ابزار ها به صورت آنلاین هم استفاده کنیم . فناوری پوشیدنی در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیره مثلا حوزه صنعت ساخت و ساز . تاثیری که این فناوری در این حوزه داشته مثل تاثیر فناوری ابری و تلفن همراهست .چالش مهمی که الان در این حوزه  وجود داره اینه که مدیرای این صنعت رو راضی کنن . چرا؟ چون به دلایل مختلف مخالف استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ی اخیر در این حوزه هستن.حالا چند نمونه فناوری پوشیدنی در این حوزه هست که بررسیش می کنیم:

  1. کلاه ایمنی هوشمند: این کلاه ها خیلی محبوب شده و کارایی مختلفی هم داره که ایمنی رو با روش های مختلف تامین می کنه . یه شرکت کالیفرنیایی به اسمdaqri یه کلاه ایمنی آپدیت شده ارائه داده که ظاهرش سادست اما یه دید سه بعدی از محیط اطرافش نشون میده . ویژگی های مهمش اینکه دستورالعمل کاری و ارتباط مستقیم و از راه دور برقرارمی کنه و جالبه که دوربین حرارتی هم داره.
  2. لباس بیونیک:کارگران کارای فیزیکی سخت انجام میدن و ممکنه با گذشت زمان مشکلاتی ایجاد بشه حالا میشه با اون باید مقابله کرد.چطوری؟  پیشنهاد دادن از لباس های بیونیک استفاده شه که حتی وقتی با ماشین آلات سنگین هم کار می کنن ازش استفاده کنن. قابلیت این لباس اینه که زمان کار رو کم میکنه و برای کارایی مثل تراشیدن بتن و خیلی چیزای اینطوری کاربرد داره. این لباس می تونه باعث تامین سلامت و بیشتر شدن کارایی در محل پروژه ساخت و ساز بشه . اما نکته خیلی مهم اینه که فعلا استفاده از این لباس ها غیر معمول هست.
  3. جلیقه ایمنی: یکی از کارای جالب این جلیقه ردیابی هست . ویژگی های دیگه ش اینه که کار کارگران رو بررسی می کنه و مسافت طی شده رو اعلام می کنه و خیلی چیزای اینطوری . یکی از کارای مهمی که انجام میده اینه که باGPSمحل خطر رو میشه تعریف کرد و اگه کارگری وارد اون منظقه بشه جلیقه هشدار میده . توی شرایط اضطراری کارگر می تونه از طریق جلیقه تماس اضطراری بگیره.
  4. عینک هوشمند: ساخت عینک ها برای شرکت های تولید کننده نسبت به ساخت بقیه وسایل خیلی مقرون به صرفه تر هستش. کاربری که از این عینک ها استفاده می کنه می تونه در لنزهای عینک نقشه ها و دستورالعمل ها رو ببینه تا دیگه نیاز به کاغذ بزرگ نداشته باشه . یه کارایی فوق العاده این عینک ها اینه که میتونه تصویر و فیلم و صدا رو ضبط کنه.
خواندن این موارد پیشنهاد می شود:
Translate »