10 دی، 1399

فناوری‌های پوشیدنی و نفوذ آن‌ها به فعالیت‌های روزانه کاربران

همگام با خلاقیت انسان، تکامل پیدا کرده‌اند. با این‌حال، «پوشیدنی‌ها» حالا بیشتر از هر زمان دیگری به‌چشم می‌آیند و دلیل آن، نفوذ به دغده‌های روزانه هزاران هزار کاربر است.برندهایی مانند: سامسونگ، هوآوی یا موتورولا ، با ابزارهایی مانند: «ساعت‌های هوشمند»  عینک‌های واقعیت مجازی (VR gear) و دیگر محصولاتی که برای راحتی و لذت‌بخش‌تر کردن زندگی کاربران به‌وسیله تکنولوژی، ساخته‌اند، بازار فناوری‌های پوشیدنی را مدیریت می‌کنند.
10 دی، 1399

گسترش استفاده از لباس های هوشمند

در اولین سال‌های ورود فناوری و رایانه به زندگی شخصی انسان‌ها، کمتر کسی تصور می‌کرد که روزی این فناوری‌ها تا به این حد در زندگی ما نفوذ کند. امروزه با گسترش فناوریهای پوشیدنی، تکنولوژی به همراه همیشگی انسان‌ها تبدیل شده و اخیراً با ابداع لباسهای هوشمند نیز موج جدیدی از تکنولوژی آغاز شده است.
10 دی، 1399

تکنولوژی به خدمت توسعه مد و پوشاک می‌آید

با توجه به فراگیری استارت‌آپ ها در کسب و کارهای ایران، حوزه مدو پوشاک هم با حضور شتاب دهنده‌های این حوزه و کارآفرینان نسبت به طراحی الگوهایی برای بهبود وضعیت در این حوزه اقدام کرد تا با کمک تکنولوژی توسعه این بخش را فراهم سازد.
9 دی، 1399

فناوری پوشیدنی که کیفیت زندگی را بهتر می‌کند

پژوهشگران دائما در حال تلاش برای توسعه فناوری‌های نوین هستند و اغلب فناوری‌هایی که آنها توسعه می‌دهند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی افراد را ارتقا می‌دهد.در سال ۲۰۱۸ ما شاهد نوآوری‌های پوشیدنی بسیاری بودیم و هستیم و در این خبر قصد داریم ۴ فناوری پوشیدنی برتر سال ۲۰۱۸ که کیفیت زندگی افراد را ارتقا داده است را معرفی کنیم.
9 دی، 1399

لزوم همکاری شرکت‌های فناوری و مد در زمینه‌ ساخت ساعت‌ هوشمند

ظاهر ساعت‌های هوشمند در حال بهتر شدن است؛ هرچند این بهبود پدیده‌ای زمان‌بر بوده و به‌یک‌باره رخ نداده است. فروش محصولات پوشیدنی در سال‌های اخیر در حال رشد بوده و ساعت‌های هوشمند هم در این بازار جایگاهی برای خود پیدا کرده‌اند؛ اما این ساعت‌ها هنوز هم در دوراهی زیبایی و کاربردی بودن وامانده‌اند.
9 دی، 1399

ساعت هوشمند Lunar از انرژی خورشیدی برای تامین عمر باتری خود استفاده می‌کند

ساعت هوشمند Lunar طرح جدیدی بر روی وب سایت کیک استارتر  است که راه حلی خلاقانه را برای رفع مشکل شارژدهی این گجت‌ها ارائه می‌کند.شارژدهی ساعت‌های هوشمند با تکنولوژی حال حاضر در شرایط مناسبی قرار ندارد و در بهترین وضعیت، عمر باتری این گجت ‌های پوشیدنی بیشتر از یک روز نیست. این در حالی است که ساعت‌های معمولی ماه‌ها و حتی سال‌ها بدون توقف زمان دقیق را به کاربران نشان می‌دهند.
8 دی، 1399

لباس محافظ به‌ جای اسکلت بیرونی

 اسکلت بیرونی و انواع اسکلت‌های رباتیک مدت‌هاست که در علوم پزشکی برای کمک به بیماران به‌کار گرفته می‌شوند. اکنون بیماران پارکینسون با اسکلت بیرونی راه می‌روند و ربات‌ها به کودکانی که ضعف عضلات دارند برای بازی کردن کمک می‌کنند اما تکنولوژی تازه رونمایی‌شده مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان نیازی به پوشیدن یک ربات یا همراهی یک تکنولوژی اضافه ندارد و به سادگی مانند لباس قابل پوشیدن است.
8 دی، 1399

اسکلت پوشیدنی شنوا برای معلولین

شرکت کانادایی Bionik Labs اسکلت خارجی ARKE را برای کمک به افراد ناتوان جسمی ارائه کرده است که آن‌ها را قادر می‌سازد روی پاهای خود بایستند و راه بروند. این شرکت با یکپارچه‌سازی ARKE و پلتفرم Echo شرکت آمازون، امکانی جدید را در اختیار بیماران قرار داده است تا بتوانند این اسکلت خارجی را با فرمان‌های صوتی ساده‌ای کنترل کنند.
8 دی، 1399

لباس پتی پلی همراه با رشد کودک شما رشد می‌کند و بزرگ می‌شود

انگیزه‌ی اصلی رایان یاسین برای طراحی لباس پتی پلی برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌هایش بوده‌اند. کودکانی که او هرازگاه لباس‌های ریز و درشتی را به عنوان هدیه برایشان می‌خریده و خیلی زود از خرید خود پشیمان می‌شده است. چرا که این لباس‌ها یا زودتر از حد انتظار از بین می‌رفتند یا در یک چشم برهم زدن برای صاحبانشان کوچک می‌شدند.
7 دی، 1399

تکنولوژی پوشیدنی برای انسان های مدرن

در دنیای مدرن امروز که تمام حوزه‌ها به طریقی با فناوری در ارتباط است دنیای مد نیز از این ارتباط دور نمانده و در سال‌های اخیر استفاده از تکنولوژی در مد رشد چشمگیری داشته است. انسان قرن جدید به دنبال روش‌های آسان و با کیفیت است و فناوری توانسته روزبه‌روز این نیاز را بیش از پیش تامین کند. لباس‌های مدرن این روزها طرفداران بسیاری دارند اما تنها خلاقیت و به روز بودن در طراحی ظاهری مهم نیست، نسل امروز به دنبال قابلیت‌های متفاوتی در لباس و اکسسوری است.
Translate »