10 اسفند، 1399

فلسفه مد و مدگرایی

مدگرایی مقوله پیچیده ای است که اغلب با غربگرایی و غربزدگی اشتباه گرفته میشود. اسلام و فرهنگ ایرانی مد را به ذات بد نمیداند بلکه همیشه درصدد است راهکاری درست برای مدگرایی سالم پیدا کند.
10 اسفند، 1399

فلسفه مد امروزی ، سوالی حل نشدنی

فلسفه مد کلیدواژه ای است که در ایران کمتر کسی به آن پرداخته است. کتاب فلسفه مد به شرح عناصر و المانهایی پرداخته که هویت بشری فشن را میسازند. 
10 اسفند، 1399

سخنان مراد فرهادپور در باب مد و فلسفه

مراد فرهادپور نویسنده و خبرنگار شناخته شده ایرانی است. فرهادپور مطلبی درباره مد و فلسفه در روزنامه اعتماد منتشر کرده است. مقاله سخنان فرهادپور را نقل میکند
9 اسفند، 1399

مقایسه ای بین دنیای فلسفه و مد | |آیا بعضی فلاسفه هم از مد می افتند؟

قضیه مد شدن طرز فکری در فلسفه، مساله ای است که بسیار دور از ذهن به نظر میرسد. تا آخر مطلب را دنبال کنید تا از دید دیگری به قضیه نگاه کرده و در ماهیت این سوال کنکاش کنیم.
9 اسفند، 1399

کتاب «فلسفه‌ی مد» تالیف «لارس اندرسن»

خواستگاه و ماهیت دنیای مد و فشن ، آمیخته با هنر بوده و هست. نظریات و تعاریف بسیاری در مورد این زیرشاخه هنر که همه به طور روزمره از آن استفاده میکنند ارائه شده است. امروز به بررسی کتابی میپردازیم که منبع غنی و جذاب برای حلاجی دنیای فشن و آشنایی با فلسفه وجودی این هنر از دید بزرگان است. 
9 اسفند، 1399

جشنواره مد و لباس فجر

جشنواره لباس فجر چندین دوره برگزار شده و دنبال کنندگانی دارد. مقاله گزارش خبرگزاری تنسیم درباره لباس فجر را بررسی میکند.
8 اسفند، 1399

نخستین رویداد مجازی مد و لباس یزد و نظرات فاطمه موسوی درباره آن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاطمه موسوی زاده ضمن دعوت از مدیران خانه‌های مد استان برای شرکت در نخستین رویداد مجازی مد و لباس گفت: این رویداد به فعالیت‌ها و تولیدات آثار خانه‌های مد استان اختصاص دارد.
8 اسفند، 1399

سخنان خاتون شهبازی در جشنواره مد و لباس اینترنتی ایران  سال 99 

«خاتون شهبازی»  دبیر سومین دوره جشنواره مد و لباس اینترنتی ایران سخنانی باب فرهنگ و هنر ایران زد که به شرح زیرست.
8 اسفند، 1399

هنر آرنووُ و دنیای فشن

آرنووُ زیرشاخه پرباری از هنرهای زیباست. اواخر قرن نوزدهم میلادی ظهور کرد و در هنرهای کاربردی، معماری و به ویژه در هنرهای تزئینی تاثیرات عمیقی گذاشت.
8 اسفند، 1399

هنر مفهومی چیست و چه بازتابی در دنیای هنر داشته است؟

جوزف بویس هنرمند مفهوم گرای آلمانی جزو متفاوت ترین و تاثیرگذارترین معاصرست و تاثیری عمیق بر هنر مدرن داشته است. مقاله تاثیرات هنر مفهومی بر دنیای هنر و بخصوص فشن را بررسی میکند.
Translate »