دینا بنی هاشمی
اسامی گروه:
این اثر به صورت انفرادی طراحی و تولید شده است.
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
توضیحاتی وجود ندارد
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
اسامی گروه:
این اثر به صورت انفرادی طراحی و تولید شده است.
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
توضیحاتی وجود ندارد
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
look 1
توضیحات در خصوص look 1:
این لوک شامل چهار تکهی جداگانه میباشد که با پارچه فاستونی تهیه شده. ایدهآل من برای دو تکهی رویی پارچهی بارونی و یا چرممصنوعی بود اما به دلیل کمبود وقت و نبود پارچههای زمستانی در بندرعباس(به خصوص در فصل تابستان :)) ) موفق به اجرای طرح با این پارچه ها نشدم.
ارتباط look1 با مفهوم آینده:
من به هدف تاثیرگذاری و هشدار این لباس را طراحی کردم و طبق اهداف جشنواره مجبور بودم طراحی را به سمتی ببرم که هم به کانسپت من که طراحی لباس به مثابه هشدار بود و میبایست احساسی از خفگی و خطر را انتقال میداد پایبند میماندم و هم لباس را قابل پوشش، قابل فروش و تا حدی دوست داشتنی اجرا میکردم. پس باید کمی از ایدهی مفهومی و نمایشی کالکشنم کم میکردم و به کاربرد و زیبایی آن اضافه میکردم. یقهی اسکی بلند را جوری طراحی کردم که نیمی از آن تا خورده و برگردد و محکم بایستد تا کمی از آن حس خفگی را انتقال دهد. کلاه هم به آن اضافه کردم. و آستین های بلند و تنگ. و رودوزی آن را با دست و به رنگ نقرهای انجام دادم تا حال و هوایی از عصر فضا (1960s) داشته باشد. طبق کانسپت کیف ها درون لباس و به شکل جیب های متعدد در میآیند و تکهای که روی شلوار بسته شده با این هدف شکل گرفته اما به شکلی که قابل جداسازی و وصل باشد.
نظر جشنواره
نظر دبیر جشنواره:
دینا بنی هاشمی هم ظاهر و هم باطنی آرام دارد و این آرامش در کار او نیز به چشم می خورد. یک look کامل که مثل خلیج سواحل خلیج فارس(جایی که دینا از آنجا می آید یعنی استان هرمزگان) آرام است. دینا یک لباس چند تیکه و چندکاره به جشنواره ارائه کرد با یک تنالیته خنثی. جدای از اجرای با کیفیت کار بخشی از لباس که قابل اتصال و جداشدن به روی لباس را دارد از نکات قوت آن است که هم می تواند به عنوان کیف و هم به عنوان یک بخش رویی بر کمر آویخته شود.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباطاتی دارد، از جمله سادگی در عین پیچیدگی، کاربردی بودن، پوشانندگی، چندکاربرده بودن، بدون زمان و مکان بودن، لایه لایه بودن، قطعات متعدد و قابل استفاده مجزا و قابل تعویض.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
ایده صلح طلبانه دینا و تلاش او برای اثرگذاری روی محیط پیرامونش از نکات مثبت طراحی اوست و تا حدود زیادی مشابه با تصویری است که جشنواره نسبت به آینده دارد.
نظر دبیر جشنواره:
دینا بنی هاشمی هم ظاهر و هم باطنی آرام دارد و این آرامش در کار او نیز به چشم می خورد. یک look کامل که مثل خلیج سواحل خلیج فارس(جایی که دینا از آنجا می آید یعنی استان هرمزگان) آرام است. دینا یک لباس چند تیکه و چندکاره به جشنواره ارائه کرد با یک تنالیته خنثی. جدای از اجرای با کیفیت کار بخشی از لباس که قابل اتصال و جداشدن به روی لباس را دارد از نکات قوت آن است که هم می تواند به عنوان کیف و هم به عنوان یک بخش رویی بر کمر آویخته شود.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباطاتی دارد، از جمله سادگی در عین پیچیدگی، کاربردی بودن، پوشانندگی، چندکاربرده بودن، بدون زمان و مکان بودن، لایه لایه بودن، قطعات متعدد و قابل استفاده مجزا و قابل تعویض.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
ایده صلح طلبانه دینا و تلاش او برای اثرگذاری روی محیط پیرامونش از نکات مثبت طراحی اوست و تا حدود زیادی مشابه با تصویری است که جشنواره نسبت به آینده دارد.
پورتفولیوی نهایی
مصاحبه
معرفی کوتاهی از خودتان(سن، کجا آموزش دیدهاید،چرا به مُد و طراحی علاقهمندید)
دینا بنیهاشمی هستم، دانشجوی رشتهی طراحی پارچه و لباس دانشگاه الزهرا
چون هم بخش هنری قوی داره هم کاربردیه و همیشه طرفدار داره
انگیزه شما از شرکت در این رویداد چه بوده؟
اینکه کارمو و داستانمو به اشتراک بذارم و بازخورد بگیرم
در طراحیتان که برای جشنواره ارسال کردید از چه چیزی الهام گرفتهاید و چه ارتباطی با موضوع جشنواره داشته؟
از بلایای طبیعی و به نوعی طغیان طبیعت، چون ما با مصرفگرایی در حال آسیب زدن به طبیعت هستیم و همین الان هم درگیر عواقب این آسیب ها هستیم به شکل آلودگی هوا آتشسوزی های هرساله، گرمایش زمین، بالا آمدن سطح دریاها، خشکسالی و سیل، سرمای زیاد و گرمای زیاد، انقراض گونه ها و بیماری و قحطی و و و…
آینده را چطور میبینید و چه تصوری از آینده دارید؟
محققان تغیرات اقلیم برای پیشبینی آینده دست کم دو سناریو رو مطرح میکنند؛ سناریو اول وقتی اتفاق میفتد که ما به همین شیوه که تا الان در حال آسیب زدن به طبیعت هستیم ادامه بدهیم و آیندهای فاجعه بار را برای خودمان رقم بزنیم
سناریوی دوم اما زمانی رخ میدهد که ما به عنوان افراد و بعد صنایع و بعد همهی قدرتهای دنیا به کمک هم بیایند و راههای پایدار و دوستدار محیط زیست را پیش بگیرند تا شاید بتوانیم آیندهای بهتر را رقم بزنیم و آسیب هایی که تا الان زدیم رو کمی جبران کنیم
ایدهآل همهی ما سناریوی دوم هست اما اگر با صحبت کردن و آگاهی رسانی در راه آسیب کمتر قدم برنداریم به زودی صبر طبیعت تمام میشه، پس من سناریوی اول را روایت میکنم تا شاید در راه سناریوی دوم قدم برداریم
لباس آینده چه شکلی است؟
لایه اوزون آسیب دیده، اکوسیستم ها نابود شده پس پرندگان منقرض میشن و در نتیجه حشرات زیاد میشن و همچنین بیماری هایی که از حشرات منتقل میشه زیاد میشه، بلایای طبیعی با تعداد و شدت بیشتر رخ میده، در جایی رودها خشک شدن و همزمان جای دیگری سیل شدید رخ میده، یک طرف گرمای کشنده و جایی دیگر سرمای طاقتفرسا و همه چیز از تعادل خارج میشه.
حالا با این تصویر سازی زمین جای مناسبی برای زندگی نیست و لباس ها شبیه لباس فضانوردان میشه یا مثلا از لباس های عصر فضا الهام میگیریم
لباس ها باید کاملا پوشیده باشند و نقش محافظتی از بدن بگیرن و حتی اکسیژن رو تامین کنند
تکه ها قابل جداسازی و وصل کردن باشن
کیف ها از لباس جدا نیست و به شکل جیب های زیاد خودشو نشون بده
فرهنگ از بین میره لباسا ساده میشن و تمرکز روی کاربرده
سیلوئت ها به بدن نزدیک میشن چون آدم باید همیشه آماده خطرات باشه