ریحانه علیزاده
اسامی گروه:
ریحانه علیزاده
تعداد look دریافتی:
2
منتور:
توضیحات:
این اثر اولین طرح دوخته شده ای است که به جشنواره رسید. دوخت اثر توسط طراح انجام نشده است.
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
اسامی گروه:
ریحانه علیزاده
تعداد look دریافتی:
2
منتور:
توضیحات:
این اثر اولین طرح دوخته شده ای است که به جشنواره رسید. دوخت اثر توسط طراح انجام نشده است.
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
look 1
توضیحات در خصوص look 1:
–
ارتباط look1 با مفهوم آینده:
–
look 2
توضیحات در خصوص look 1:
–
ارتباط look1 با مفهوم آینده:
–
نظر جشنواره
نظر دبیر جشنواره:
ریحانه علیزاده از آبادان می آید، شاید اگر قرار بود برای سرعت عمل در ایده پردازی و ارائه طرح به کسی جایزه می دادیم او باید جایزه می گرفت زیرا با فاصله زیادی نسبت به سایرین و با حداقل 10 روز زودتر از سایرین کار خود را تحویل داد و البته شاید همین سرعت عمل باعث شد تا کارش در کنار خصوصیات مثبت ایراداتی هم داشته باشد، مثلاً در لوک 1 شاید می شد رنگ بهتری انتخاب کرد، هر چند خودش می گفت پارچه مناسب در دسترسش نبوده است. با این حال طراحی او چند کابرده و به نوعی بیان جدیدی از لباس عشایر عرب و لُر است که شاید در ناخودآگاه او بوده(البته خودش چنین نظری ندارد) در لوک 2 ایده دستمالی که روی کمر لباس وصل می شود را دوست داشتم، اما تصور می کنم قطعه تزئینی روی لوک 1 چندان دلنشین و هماهنگ با بقیه لوک نیست.
ارتباط با مُدااُم:
این طرح به لحاظ استفاده از عنصر تو در تو بودن، چند کاربردی بودن و ایجاد استقلال برای مصرف کننده در استفاده از لباس تا حدود زیادی دارای خصوصیات مُدااُم است.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
جشنواره در خصوص این طرح و ارتباط آن با موضوع آینده نظری ندارد.
نظر دبیر جشنواره:
ریحانه علیزاده از آبادان می آید، شاید اگر قرار بود برای سرعت عمل در ایده پردازی و ارائه طرح به کسی جایزه می دادیم او باید جایزه می گرفت زیرا با فاصله زیادی نسبت به سایرین و با حداقل 10 روز زودتر از سایرین کار خود را تحویل داد و البته شاید همین سرعت عمل باعث شد تا کارش در کنار خصوصیات مثبت ایراداتی هم داشته باشد، مثلاً در لوک 1 شاید می شد رنگ بهتری انتخاب کرد، هر چند خودش می گفت پارچه مناسب در دسترسش نبوده است. با این حال طراحی او چند کابرده و به نوعی بیان جدیدی از لباس عشایر عرب و لُر است که شاید در ناخودآگاه او بوده(البته خودش چنین نظری ندارد) در لوک 2 ایده دستمالی که روی کمر لباس وصل می شود را دوست داشتم، اما تصور می کنم قطعه تزئینی روی لوک 1 چندان دلنشین و هماهنگ با بقیه لوک نیست.
ارتباط با مُدااُم:
این طرح به لحاظ استفاده از عنصر تو در تو بودن، چند کاربردی بودن و ایجاد استقلال برای مصرف کننده در استفاده از لباس تا حدود زیادی دارای خصوصیات مُدااُم است.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
جشنواره در خصوص این طرح و ارتباط آن با موضوع آینده نظری ندارد.
پورتفولیوی نهایی
مصاحبه
معرفی کوتاهی از خودتان(سن، کجا آموزش دیدهاید،چرا به مُد و طراحی علاقهمندید)
ریحانه علیزاده هستم 26 ساله
رشته ی تحصیلیم در مقطع کارشناسی گرافیک بوده است. از بچگی علاقه مند به هنر بوده ام و در این زمینه بسیار مشتاق و فعال هستم. به علت علاقه مندیم به مد و طراحی به صورت انلاین کلاس های طراحی اندام.جنسیت سازی.طراحی لباس پیشرفته گذرونده ام.
انگیزه شما از شرکت در این رویداد چه بوده؟
در این رویداد جذاب شرکت کردم بخاطر اینکه نشون بدم ذهن خلاقی دارم و با تلاش و طرح هام میتونم تاثیز گذار باشم و امیدوارم در این زمینه شناخته بشم و انتخاب این مجموعه به عنوان طراح لباس باشم.
در طراحیتان که برای جشنواره ارسال کردید از چه چیزی الهام گرفتهاید و چه ارتباطی با موضوع جشنواره داشته؟
الهام از طبیعت (فلات ایران)بخش مهمی از طراحی های من بودکه در مود بردم به وضوح دیده میشه و یکی از ویژه گی های مداام هست.
برداشت کلی من از مداام طراحی خلاقانه آمیخته با خیالپردازی بدون در نظر گرفتن جنسیت و پیچیدگی های فردی می باشد که من تلاش کردم در طراحی های خودم این ویژه گی هارو نشون بدم
آینده را چطور میبینید و چه تصوری از آینده دارید؟
آینده را شفاف ولی همراه با ابهامات و اشتراک فراوان بین زن و مرد تصورمی کنم.
آینده ی پیش رو را اینده ای بدون قضاوت ودر نظر گرفتن جنسیت هر پوششی آزادانه و به عنوان یک هویت مستقل و انسانی فارغ از نوع پوشش می بینم.تلفیق هنر و تکنولوژی به مراتب پیشرفت چشم گیری در اینده خواهد داشت آنچه واضح است تشریفات م پیچیدگی در پوشش کم میشود و ادم ها بیشتر به کشف حقیقت وجودی خود می پردازن به دور از هرگونه قضاوت و در نظر گرفتن مد روز به سلیقه ی شخصی خود درپوشش اکتفا میکنند.
لباس آینده چه شکلی است؟
لباس آینده لباسی هست که قابلیت این را داشته باشد که در هر مکان و زمانی مورد استفاده قرار گیرد
و با کم کردن و اضافه کردن متریال بشه در هر فصل پوشید.