سپیده یحیوی
اسامی گروه:
به صورت انفرادی اجرا شده است
تعداد look دریافتی:
3
منتور:
این شرکت کننده بدون کمک منتور آثار خود را تهیه کرده است
توضیحات:
فولدر اثر خانم سپیده یحیوی در مرحله اول به دلیلی نا معلوم مفقود شده بود، لذا با پیگیری ایشان در انتهای شهریور به دلیل نامشخص بودن رد شدن ایشان در مرحله اول فرض بر پذیرفته شدن و احتمال اشتباه از سوی دبیرخانه جشنواره گذاشته شد، ایشان ظرف مدت کمتر از یک هفته توانستند سه LOOK به جشنواره برسانند، از دو اثر ایشان توسط خودشان عکاسی انجام شده اما از یکی از آثار عکاسی انجام نشده.
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما دریافت کرده است.
اسامی گروه:
به صورت انفرادی اجرا شده است
تعداد look دریافتی:
3
منتور:
این شرکت کننده بدون کمک منتور آثار خود را تهیه کرده است
توضیحات:
فولدر اثر خانم سپیده یحیوی در مرحله اول به دلیلی نا معلوم مفقود شده بود، لذا با پیگیری ایشان در انتهای شهریور به دلیل نامشخص بودن رد شدن ایشان در مرحله اول فرض بر پذیرفته شدن و احتمال اشتباه از سوی دبیرخانه جشنواره گذاشته شد، ایشان ظرف مدت کمتر از یک هفته توانستند سه LOOK به جشنواره برسانند، از دو اثر ایشان توسط خودشان عکاسی انجام شده اما از یکی از آثار عکاسی انجام نشده.
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما دریافت کرده است.
look 1
توضیحات در خصوص look 1:
–
ارتباط look1 با مفهوم آینده:
–
look 2
توضیحات در خصوص look 2:
–
ارتباط look 2 با مفهوم آینده:
–
look 3
توضیحات در خصوص look 3:
–
ارتباط look 3 با مفهوم آینده:
–
نظر جشنواره
نظر دبیر جشنواره:
سپیده یحیوی از تبریز در مدت زمان کمی که داشت توانست با موفقیت سه لوک دشوار را اجرا کند و به جشنواره برساند، ایده او جسورانه و بر اساس تصور شخصی اش از آینده بود، با این حال وجه مفهومی آثار او بر وجه تجاری آنها بیشتر قالب است. یحیوی آینده را در فضا می بیند و تصوری Space age گونه از آینده دارد، او این تصور را در قامت لباس های امروزی و با دستکاری الکترونیکی پیاده سازی کرده است. شاید اگر جشنواره برای سرعت عمل در اجرای ایده جایزه ای در نظر می گرفت یحیوی جزو برگزیدگان بود با این حال به دلیل مدت زمان کمی که داشت آثار با کیفیت ممتاز دوخته نشده بودند.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباط آشکاری ندارد.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
به نظر رویداد این طرح با تصویر جشنواره از آینده ارتباط آشکاری ندارد.
نظر دبیر جشنواره:
سپیده یحیوی از تبریز در مدت زمان کمی که داشت توانست با موفقیت سه لوک دشوار را اجرا کند و به جشنواره برساند، ایده او جسورانه و بر اساس تصور شخصی اش از آینده بود، با این حال وجه مفهومی آثار او بر وجه تجاری آنها بیشتر قالب است. یحیوی آینده را در فضا می بیند و تصوری Space age گونه از آینده دارد، او این تصور را در قامت لباس های امروزی و با دستکاری الکترونیکی پیاده سازی کرده است. شاید اگر جشنواره برای سرعت عمل در اجرای ایده جایزه ای در نظر می گرفت یحیوی جزو برگزیدگان بود با این حال به دلیل مدت زمان کمی که داشت آثار با کیفیت ممتاز دوخته نشده بودند.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباط آشکاری ندارد.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
به نظر رویداد این طرح با تصویر جشنواره از آینده ارتباط آشکاری ندارد.
پورتفولیوی نهایی
مصاحبه
معرفی کوتاهی از خودتان(سن، کجا آموزش دیدهاید،چرا به مُد و طراحی علاقهمندید)
سپیده یحیوی هستم 27 ساله، كارشناسى گرافيك خوندم و هم زمان هميشه لباس دغدغه من بود، دوست داشتم لباس هايى بپوشم كه مختص من باشه نه چيزى كه رايج هست و سعيم اين بود كه جرات كنم لباس متفاوت بپوشم هر اون چيزى كه بتونه حرفى براى گفتن داشته باشه، و موضوع پايان نامه ام هم مرتبط كاربرد چاپ هاى دستى در طراحى پارچه بود كه اون هارو به صورت لباس ارائه داده بودم و براى چند كار تئاتر هم تو دانشگاه طراح لباس بودم
ميتونم باهاش بُعدِ ديگرى از شخصيت خودم رو پيدا كنم، وقتى جرات ميكنم لباسى كه در فرهنگ عاميانه معمول نيست رو بپوشم با واكنش هاى متفاوتى مواجه ميشم و اين كشف؛ برام هيجان انگيزه.
از بچهگى هميشه فكر ميكردم چرا بايد لباس هايى كه توى اون ها استاندارد هاى زيبايى رعايت نشده، توليد بشه و چهره شهر و حتى روحِ انسان هارو زشت كنه، به شدت معتقدم كه لباس و روح ارتباط عميقى دارن.
انگیزه شما از شرکت در این رویداد چه بوده؟
مدت هاست فكر ميكنم انسانى كه قرار هست در آينده در مريخ و يا سياره هاى ديگه زندگى كنه؛ چجور لباسى ميپوشه؟ آيا ميشه فقط به لباسى كه فضانورد ها ميپوشن اكتفا كرد؟ آيا در دراز مدت همه از اينكه لباس شبيه به هم بپوشن مشكلى نخواهند داشت؟ و جوابم به همه اين سوال ها نه بود و همش فكر ميكردم كه پس بايد لباسى براى آينده انسانى كه در مريخ زندگى خواهد كرد طراحى بشه، و موضوع اين جشنواره بستر خوبى بود كه بتونم ايده هايى كه از اين دغدغه تو ذهنم شكل گرفته بود رو با الهام از كهكشان و سياره ها طراحى كنم.
در طراحیتان که برای جشنواره ارسال کردید از چه چیزی الهام گرفتهاید و چه ارتباطی با موضوع جشنواره داشته؟
در این کالکشن هر طرح با الهام از یک عنصر از کهکشان، دیزاین شده است.
1. پيراهنى كه با الهام از زمين دیزاین شده، بر اساس بافت هاى نورى زمين در شب میباشد و شاخك هاى نورى استفاده شده بر روی لباس، نماد گياهان است، به این دلیل كه زمين تنها سياره در كهكشان راه شيرى است كه در آن گياه رشد مى کند.
2.طرحى كه با الهام از مريخ دیزاین شده است، با الهام از انسان زمینیست که در آينده به محاصره مريخ در خواهد آمد، به همین خاطر وقتى ما از پهلو طرح را ميبينيم حالت دايره مانند دارد اما از روبرو انسان را در محاصرهی مريخ مىبينيم، علت استفاده از حلقه هاى نورى دور سياره مريخ هم به دلیل این است كه انسان بخاطر این نور در تلاش است تا مریخ را کشف کند، در حالى كه در آینده اين انسان ها هستند كه با این نور محاصره خواهند شد، مثل تكنولوژى که در ابتدا باعث آسایش و روشنی در زندگی انسانها شد اما اكنون اين انسان هستند كه در خدمت تكنولوژى اند.
3.در طرح سياره زحل از حلقه نورىِ سياره برای دور شانه استفاده شده كه نماد بارز اين سياره است.
آینده را چطور میبینید و چه تصوری از آینده دارید؟
هر آن چيزى كه مبهم است و انسان به دنبالِ كشفِ آن میرود، نشانی از آينده دارد. آينده براى من در کهکشان و سياره های دیگر مفهوم پيدا مىکند، چون مبهم هستند و ما انسان ها تمایل به کشف آن ها داریم. به همین دلیل كانسپت این کالکشن را بر اساس این موضوع انتخاب کردم و سعی نمودم با الهام از کهکشان و سیارات دیگر لباس هايى را دیزاین کنم كه در دنياى امروز زياد متداول نیستند اما هر انسان جستجوگری با ديدنش، هیجان کشف خود در اين لباس ها را خواهد داشت.
و چرا نور؟ نور براى من نمادى از امید به آينده است. آينده برای ما انسان ها با وجودِ تاريكى و ابهامش در دل خود روزنه ای نورانی از امید دارد، همچون نورِ ستارهها و ماه در دل تاریک آسمان شب.
لباس آینده چه شکلی است؟
لباس آينده رو به شكل حجم ميبينم انبوهى از متريال ها كه انسان در اون محافظت ميشه