لادن میرزا خلیلی
اسامی گروه:
به صورت انفرادی اجرا شده است
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
–
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
اسامی گروه:
به صورت انفرادی اجرا شده است
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
–
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
look 1
توضیحات در خصوص look 1:
فرض کنید پشت خانه مادربزرگتان یک بیشه وجود دارد که تنها شما از وجود آن با خبر هستید. مدام به آنجا سر میزنید و با موجودات مختلفی آشنا میشوید. اما در زمان های مخصوصی باید لباس ویژه ای بپوشید، چرا که فصل مهاجرانی است که به بیشه می آیند .این مهاجران پرندگانی از آینده هستند که باید به شما اعتماد کنند و اخباری از آینده را به شما بگویند.
پرنده ها به رنگ های خنثی واکنش خوبی نشان میدهند و برای همین کل look، رنگی خنثی دارد تا پرندگان بتوانند به فردی که آن را پوشیده اعتماد کنند.
این look بارانی کوتاهی دارد که تکسچر آن از پرندگان و تکرار و ریتم پرها بر بالهایشان الهام گرفته و روی پارچه بارانی نقاشی شده است.
کت زیر برش های اریب نامتقارن دارد که پشتش بلند تر از جلوی آن است و از فرم پرندگان الهام گرفته شده است و پارچه آن میکرو میباشد.
شلوار بر اساس شخصیت شخصی که به بیشه سر میزند طراحی شده است.جنس آن کتان است. برش ها حالت رسمی و جدی دارند اما فرم کلی و پیلی های بالا و پایین که به موازات هم قرار دارند بخاطر راحتی بیشتر است. شلوار بر اساس شخصیت کمی جدی اما بشدت دوستانه فرد داستان طراحی شده است.
ارتباط look1 با مفهوم آینده:
برای طراحی این look، از مفهومی که مدااُم درباره آینده تعریف کرده بود استفاده شده است. سادگی ظاهری اولین مورد است وتکرار و داشتن نظم موارد دیگر. علاوه بر این ها این لباس کل بدن را میپوشاند و به نوعی در طراحی آن از طبیعت نیز الهام گرفته شده است.
بارانی این look زمانی که از کوله پشتی استفاده میکنید، ظاهری متفاوت تر میگیرد و پشت لباس مانند دو بال به دو طرف میرود.
این لباس به نوعی جنسیت ندارد و همه میتوانند آن را بپوشند.
نظر جشنواره
نظر دبیر جشنواره:
لادن یک لباس چند تیکه و چندکاره به جشنواره ارائه کرد با تنالیته رنگ خنثی. جدای از اجرای با کیفیت کار تکسچریکه به صورت دستی روی لباس کار شده، پوتینی که برای تکمیل لوک اضافه شده و برش زیبای شلوار از نقاط قوت این لوک است که به نظر بی زمان و بی مکان می رسد. لادن گفت که طی روند طراحی با مشورت منتور طرح های ابتدایی را تغییر داده، می توان گفت تا حد زیادی این تغییر مثبت بوده است.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباطاتی دارد، از جمله سادگی در عین پیچیدگی، کاربردی بودن، پوشانندگی، چندکاربرده بودن، بدون زمان و مکان بودن، لایه لایه بودن، قطعات متعدد و قابل استفاده مجزا و قابل تعویض.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
جشنواره نظری در خصوص ارتباط لوک با تصویر خود از آینده ندارد.
نظر دبیر جشنواره:
لادن یک لباس چند تیکه و چندکاره به جشنواره ارائه کرد با تنالیته رنگ خنثی. جدای از اجرای با کیفیت کار تکسچریکه به صورت دستی روی لباس کار شده، پوتینی که برای تکمیل لوک اضافه شده و برش زیبای شلوار از نقاط قوت این لوک است که به نظر بی زمان و بی مکان می رسد. لادن گفت که طی روند طراحی با مشورت منتور طرح های ابتدایی را تغییر داده، می توان گفت تا حد زیادی این تغییر مثبت بوده است.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباطاتی دارد، از جمله سادگی در عین پیچیدگی، کاربردی بودن، پوشانندگی، چندکاربرده بودن، بدون زمان و مکان بودن، لایه لایه بودن، قطعات متعدد و قابل استفاده مجزا و قابل تعویض.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
جشنواره نظری در خصوص ارتباط لوک با تصویر خود از آینده ندارد.
پورتفولیوی نهایی
مراحل تهیه اثر
مصاحبه
معرفی کوتاهی از خودتان(سن، کجا آموزش دیدهاید،چرا به مُد و طراحی علاقهمندید)
راستش قرار بود دزد دریایی بشوم. هنوز هم همه جا خودم را با نام کاپیتان لولو معرفی میکنم. اما خب وقتی 14 سالم بود فهمیدم علاقه عجیبی هم به ساختن دارم. طراحی لباس و دوختن لباس جزو اولین چیزهایی بود که امتحان کردم. بصورت خود آموز تا به الان اومدم بالا و تا حالا در چندین مسابقه و رزیدنسی در حوزه لباس شرکت کردم وهر چی تجربه و مهارت دارم از کالکشن بستن هایم بدست آوردم و این وسط دو سال هم در مجله مد کمد سارک نویسنده و عکاس و ایده پرداز بودم. حالا 24 سالهام و هنوز هم علاقه عجیبی به ساختن دارم، از لباس گرفته تا صندلی که چهارتا دست دارد و برایتان موسیقی پخش میکند.
انگیزه شما از شرکت در این رویداد چه بوده؟
برای من محدودیت نداشتن فاکتور مهمی است. این جشنواره، هم موضوع جالبی داشت و هم اینکه محدودیت خاصی نداشت. و البته از همه مهم تر قسمت عملی داشت و در آخر باید طرحمان را میدوختیم و تحویل میدادیم. و من ازطراحی و ساختن بدون محدودیت واقعا لذت میبرم.
در طراحیتان که برای جشنواره ارسال کردید از چه چیزی الهام گرفتهاید و چه ارتباطی با موضوع جشنواره داشته؟
پشت هر طرحی، داستانی نهفته است. من هم برای طراحی ابتدا یک داستان کوتاه نوشتم. داستانی که در آن مکانی بنام بیشه وجود دارد. بیشه جایی پشت خانه مادربزرگ است که البته از یاد رفته است. آنقدر از یاد رفته است که در این دنیا تنها یک نفر از وجود آن خبر دارد. آن یک نفر مدام به آنجا سر میزند و داستان هایی را در رابطه با آینده میشنود. اما از کی ؟ درست است… از پرندگان مهاجری که هر ساله به آن جا سر میزنند و برای این فرد داستان ما، از آینده میگویند.
لباسی که من طراحی کردهام برای فردی است که در بیشه زندگی میکند و از پرندههای مهاجر به فلات ایران خبرهایی از آینده را میشنود.
استفاده از طبیعت، راحتی و تغییرات و فلات ایران، بخش هایی از جشنواره هستند که من از آنها در طراحیهایم استفاده کردهام.
آینده را چطور میبینید و چه تصوری از آینده دارید؟
چیزی که دربارهی آینده مطمئن هستم این است که اصلا قرار نیست شبیه تصورات ما باشد. با این حال امیدوارم در آینده بشود یک جفت دست اضافه خرید و به خود وصل کرد تا کارها سریعتر پیش برود. سفرهای خارج از جو زمین را به راحتی تجربه کرد و بشود از هر چیزی در خانه، با متریال دلخواه، پرینت سه بعدی گرفت.
در کل فکر کنم در آینده محدوده جغرافیاییمان محدودتر و آب و هوا و جانوان خشن تری داشته باشیم. و البته دیگر جنگ و فقری هم وجود نداشته باشد.
لباس آینده چه شکلی است؟
برخلاف چیزی که امروزه از لباس آینده میبینیم و میشنویم بنظرم لباس های آینده آنقدرها هم قرار نیست که ساده باشند. برش های جدید، رنگ های گاها تند و طرح پارچههای شلوغ، چیزهایی هستند که امیدوارم در لباس های آینده ببینم. علاوه بر آن مطمئنم در آینده لباس هایمان تنها لباسی برای پوشیدن نیستند و میتوانند کاربرد های دیگری نیز داشته باشند.