مهتاب سیفی
اسامی گروه:
مهتاب سیفی، طراح و ایده پرداز
زهرا زلیخایی، الگوساز
رویا زارع نژاد، خیاط
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
توضیحاتی وجود ندارد
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
اسامی گروه:
مهتاب سیفی، طراح و ایده پرداز
زهرا زلیخایی، الگوساز
رویا زارع نژاد، خیاط
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
توضیحاتی وجود ندارد
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
look 1
توضیحات در خصوص look 1:
لباس از سه تیکه تشکیل شده ،که بالاتنه به ۳ مدل قابل پوشش، همچنین در قسمت یقه و طرح نقاشی شده روی لباس الهام از طرح و نقوش ترکمن می باشد که علت استفاده از این نمادها و نقوش برای نشان دادن اصالت و گذشته اقوام است.
ارتباط look1 با مفهوم آینده:
همه اقوام از گذشته خود نشونی به اینده میبرن که همون نقش به کار رفته نشان قوم ترکمن می باشد و همچنین سرشونه های پهن همانند گذشته که نشان دهنده ابهت و قدرت بوده در آینده هم دوباره بوجود میاد که در قسمت سرشونه به همین علت کمی حجم دادیم .
نظر جشنواره
نظر دبیر جشنواره:
مهتاب سیفی لباسی چند تیکه و چندکاره به جشنواره ارائه کرد. جدای از اجرای با کیفیت کار بخشی از لباس که قابل اتصال و جداشدن به روی لباس را دارد. شلوار برش خاصی دارد که شاید در تصاویر به خوبی مشخص نباشند و بخش زیرین بالا تنه به نوعی طراحی شده که لبه آستین از زیر بخش رویی بیرون می زند. به علاوه روی بخش زیرین به نحوی نقاشی شده که از زیر قیمت رویی قابل مشاهده است. روی ران و ساق شلوار قطعاتی جدا شده و بدن را به بخشی از لباس تبدیل کرده(که البته شاید قصد طراح این نبوده و فقط تزئینی باشد) با این حال شخصاً استفاده از بدن به عنوان بخشی از لباس را دوست ندارم.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباطاتی دارد، از جمله سادگی در عین پیچیدگی، کاربردی بودن، چندکاربرده بودن، بدون زمان و مکان بودن، لایه لایه بودن، قطعات متعدد و قابل استفاده مجزا و قابل تعویض.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
جشنواره در خصوص این طرح و ارتباط آن با موضوع آینده نظری ندارد.
نظر دبیر جشنواره:
مهتاب سیفی لباسی چند تیکه و چندکاره به جشنواره ارائه کرد. جدای از اجرای با کیفیت کار بخشی از لباس که قابل اتصال و جداشدن به روی لباس را دارد. شلوار برش خاصی دارد که شاید در تصاویر به خوبی مشخص نباشند و بخش زیرین بالا تنه به نوعی طراحی شده که لبه آستین از زیر بخش رویی بیرون می زند. به علاوه روی بخش زیرین به نحوی نقاشی شده که از زیر قیمت رویی قابل مشاهده است. روی ران و ساق شلوار قطعاتی جدا شده و بدن را به بخشی از لباس تبدیل کرده(که البته شاید قصد طراح این نبوده و فقط تزئینی باشد) با این حال شخصاً استفاده از بدن به عنوان بخشی از لباس را دوست ندارم.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباطاتی دارد، از جمله سادگی در عین پیچیدگی، کاربردی بودن، چندکاربرده بودن، بدون زمان و مکان بودن، لایه لایه بودن، قطعات متعدد و قابل استفاده مجزا و قابل تعویض.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
جشنواره در خصوص این طرح و ارتباط آن با موضوع آینده نظری ندارد.
پورتفولیوی نهایی
مصاحبه
معرفی کوتاهی از خودتان(سن، کجا آموزش دیدهاید،چرا به مُد و طراحی علاقهمندید)
مهتاب سیفی ،متولد ۱۳۷۸
دانشجو رشته طراحی لباس دانشگاه علمیکاربردی
علاقه به استایل های مختلف و تلفیق چندتا استایل و سبک باهم و ارائه لباس های جدید و طراحیهای متفاوت و بهتر ،نه صرفا کارهای کپی شده از برندهای دیگه .
انگیزه شما از شرکت در این رویداد چه بوده؟
موضوع لباس آیندگان و ایده پردازی از اینده برام جالب بود
در طراحیتان که برای جشنواره ارسال کردید از چه چیزی الهام گرفتهاید و چه ارتباطی با موضوع جشنواره داشته؟
از فیلم madmax – walking dead که هر قومیتی مرز های جداگونه دارند. در صورت نزدیک شدن به مرزهای هم دیگه جنگ صورت میگیره .
آینده را چطور میبینید و چه تصوری از آینده دارید؟
آینده حتما تکنولوژی پیشرفت داشته ولی جنگ بر سر منابع جایگاه بهتر همچنان ادامه داره
چیزی به اسم کشور شاید وجود نداشته باشه و فرمانروایی های جداگونه تشکیل بشه
لباس آینده چه شکلی است؟
لباس اینده به نظرم باید کمی حالت آوانگارد داشته باشه
هر قومیتی از گذشته خودش یه نشونه میبره که توی لباسش نشون داده میشه
مثل گذشته سرشونه های پهن و بزرگ نشان دهنده ابهت و قدرت
معمولا از رنگهای تیره استفاده میشه توی لباسها