لیلا زاهدی
اسامی گروه:
لیلا زاهدی، طراح لباس و سرگروه
پریسا گلی، همکار اجرایی
منیر پیشداد، خیاط
مهسا سکاکی، اجرای خط روی پارچه
لیشام شهبازیان، طراحی خط روی پارچه
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
جمله روی جلد از شعر نشانی ها از سید علی صالحی هست و باقی متن داخل برگه ها توسط طراح تهیه شده است.
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
اسامی گروه:
لیلا زاهدی، طراح لباس و سرگروه
پریسا گلی، همکار اجرایی
منیر پیشداد، خیاط
مهسا سکاکی، اجرای خط روی پارچه
لیشام شهبازیان، طراحی خط روی پارچه
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
جمله روی جلد از شعر نشانی ها از سید علی صالحی هست و باقی متن داخل برگه ها توسط طراح تهیه شده است.
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
look 1
توضیحات در خصوص look 1:
–
ارتباط look1 با مفهوم آینده:
–
نظر جشنواره
نظر دبیر جشنواره:
لیلا زاهدی تعریف می کرد که برای درست کردن این لباس در شُرُف شهادت بوده(اشاره ای به پای شکسته اش کرد که گویا در پیگیری طراحی این لباس آسیب دیده بوده) اما زحمتی که او دوستانش متحمل شده اند به خروجی کارشان می ارزیده، حتی اگر مطابق سلیقه شخصی ام نباشد(به جهت استفاده مستقیم از نمادها، در این مورد درج یک شعر برای ارسال پیام به طور مستقیم روی لباس). خودش به حق انتقاد کرده بود که جشنواره مدت زمان مناسبی برای تحویل کارها نداده بود و این زمان اندک فشار زیادی را روی شرکت کنندگان وارد می کرد، شاید همین موضوع بود که مثلا برای بخش جلوی لباسش تمهید مناسبی برای نمایش بهتر برگه ها اندیشیده نشده بود و می بایست با سوزن آنها را کنار هم نگه داشت، با این حال خط زیبایی که روی لباس به صورت دستی اجرا شده بود، دوخت بسیار تمیز و البته استفاده از ایده فوق العاده تکرار برگه ها جلو لباس از نقاط قوت این طرح است.
ارتباط با مُدااُم:
این طرح به لحاظ استفاده از عنصر تکرار و ایجاد استقلال برای مصرف کننده در استفاده از لباس تا حدود دارای خصوصیات مُدااُم است.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
جشنواره در خصوص این طرح و ارتباط آن با موضوع آینده نظری ندارد.
نظر دبیر جشنواره:
لیلا زاهدی تعریف می کرد که برای درست کردن این لباس در شُرُف شهادت بوده(اشاره ای به پای شکسته اش کرد که گویا در پیگیری طراحی این لباس آسیب دیده بوده) اما زحمتی که او دوستانش متحمل شده اند به خروجی کارشان می ارزیده، حتی اگر مطابق سلیقه شخصی ام نباشد(به جهت استفاده مستقیم از نمادها، در این مورد درج یک شعر برای ارسال پیام به طور مستقیم روی لباس). خودش به حق انتقاد کرده بود که جشنواره مدت زمان مناسبی برای تحویل کارها نداده بود و این زمان اندک فشار زیادی را روی شرکت کنندگان وارد می کرد، شاید همین موضوع بود که مثلا برای بخش جلوی لباسش تمهید مناسبی برای نمایش بهتر برگه ها اندیشیده نشده بود و می بایست با سوزن آنها را کنار هم نگه داشت، با این حال خط زیبایی که روی لباس به صورت دستی اجرا شده بود، دوخت بسیار تمیز و البته استفاده از ایده فوق العاده تکرار برگه ها جلو لباس از نقاط قوت این طرح است.
ارتباط با مُدااُم:
این طرح به لحاظ استفاده از عنصر تکرار و ایجاد استقلال برای مصرف کننده در استفاده از لباس تا حدود دارای خصوصیات مُدااُم است.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
جشنواره در خصوص این طرح و ارتباط آن با موضوع آینده نظری ندارد.
پورتفولیوی نهایی
مصاحبه
معرفی کوتاهی از خودتان(سن، کجا آموزش دیدهاید،چرا به مُد و طراحی علاقهمندید)
سن که فقط یه عدده! من از نوجوانی به هنر علاقه داشتم. هنر همانند یک کهکشان بی انتهاست که شاخه ها و رشته های مختلفش مثل ستاره ها و سیاراتش هستن و به تعداد آدمها با هر سنی که داشته باشن، راه برای کشف اونها وجود داره، کافیه وارد این کهکشان بشی، از ذهن خلاقت استفاده کنی و از هیجان دنیای جدیدی که به روت گشوده میشه لذت ببری! حیطه طراحی لباس یکی از این دنیاهای هیجان انگیزه که هرچند من هنوز اول راهش هستم ولی تا همین جا هم برای من پر از زیبایی و هیجان و خلاقیت بوده، هنری که می تونه به خدمت و استفاده انسان دربیاد و کاربردهایی بیش از یک پوشش صرف داشته باشه.
رشته تحصیلی من در دانشگاه پزشکی بوده و حدود 6 ماهه که در زمینه مد و طراحی لباس دارم یاد میگیرم و تجربه کسب میکنم.
انگیزه شما از شرکت در این رویداد چه بوده؟
مهمترین انگیزه من به نوعی محک زدن خودم بود که بدونم از نگاه داورانی بی طرف، توانایی من در این حوزه چطور و به چه اندازه محک زده میشه و به قولی بدونم که برای ادامه این مسیر کجای کارم. ناباورانه طرحم جزو برگزیدگان شد در کنار کسانی که شاید سالهاست در این حیطه دانش و تجربه دارن و این بسیار برای من ارزش داشت.
در طراحیتان که برای جشنواره ارسال کردید از چه چیزی الهام گرفتهاید و چه ارتباطی با موضوع جشنواره داشته؟
با توجه به موضوع جشنواره که لباس آینده بود، سعی کردم به آنچه انسان آینده ممکنه بیشتر بهش نیاز داشته باشه فکر کنم و بر اساس کانسپتهای “عشق” و “آگاهی” طراحی کردم. و مفهوم این دو رو هم در نوشتار روی لباسی که به اجرا درآمد توضیح دادم.
آینده را چطور میبینید و چه تصوری از آینده دارید؟
بنظر من آینده فضایی کاملا تکنولوژیک خواهد داشت که بمباران اطلاعات درست و نادرست، عمیق یا سطحی، بیش از امروز بر ذهن آدمها سرازیر میشه و نیاز به تشخیص و آگاهی رو برای اونها بیشتر میکنه، آدمهایی که هرچند ممکنه دانششون بسیار زیاد باشه، اما این سواد درصورت همراه نشدن تفکر و شعور، لزوما براشون آگاهی نمیاره، نیاز به دانستن و فهمیدن در آدمها بالاست و همینطور نیاز به عشق ورزیدن، دوست داشتن و دوست داشته شدن.
لباس آینده چه شکلی است؟
لباس آینده به عقیده من صرفا یک پوشش نیست بلکه شاید به عنوان یک ابزار در خدمت انسان، به آگاهی او کمک میکنه، یا میتونه ابزاری برای نمایش بی کلام احساسات یا عقاید افراد باشه و یا کاربردهای بسیار دیگری که به هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، امکان تغییر در رنگ یا مدل رو برای کاربرش فراهم کنه.