ساحل مهرداد
اسامی گروه:
معظم باقری، خیاط و الگوساز
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
توضیحاتی وجود ندارد
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
اسامی گروه:
معظم باقری، خیاط و الگوساز
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
توضیحاتی وجود ندارد
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
look 1
توضیحات در خصوص look 1:
هدف من در زمینه لباس آینده و طراحی لباس هایی از مواد بازیافتی بود و در همین راستا سعی کردم از لباس هایی که دیگه قابلیت استفاده ندارند یا به دلایلی مثل خرابی،کوچک شدن و… دیگر استفاده نمیشه بهره ببرم به عنوان مثال برای قسمت های آستین و پیش و پشتی که پارچه لی هست از شلوار جین استفاده کردم که به دلیل زانو انداختن دیگر مناسب نبود یا در قسمت شلوارک که از شلواری استفاده کردم که پایین آن خراب بود همچنین در این کار از باقی مانده پارچه هایی که از برش مزون ها و تولیدی ها باقی موندن نیز استفاده کردم . در پایین شلوار چهار آستین به شکل نما به پایین شلوارک وصل شده اند که در صورت دلخواه میتوان این آستین نما ها را جدا کرد این آستین ها در پایین شلوار به وسیله دکمه به آن وصل است منبع الهام من ماهی ها و موجودات زیر آب هستند به دلیل اینکه دنیایی از رنگ و زیبایی زیر آب ها نهفته است که ما خواسته یا ناخواسته روز به روز بیشتر به این دنیا آسیب میزنیم و در کنار آن برای نشان دادن فرهنگ کشورم از تلفیق منبع الهامم با چادر کمری دوران قاجار و چوقا بهره برده ام که نوع دوخت و ایستایی کت حالت چوقا را نمایان میکند. این کالکشن شامل ۱۰ طرح است.
ارتباط look1 با مفهوم آینده:
به نظرم در آیندی نه چندان دور انسان ها آنقدری به محیط زیست آسیب وارد کرده اند که دیگر تولید لباسی جدید از مواد نو معنایی نخواهد داشت و به همین دلیل مردم به طراحی لباس هایی جدید از آنچه که دارند و یا بازیافت می کنند دست خواهند زد. در همین راستا من تلاش کرده ام امکان استفاده از از ضایعات نساجی و دور ریز لباس های خودمون را کاهش دهم و لباس هایی مطابق با مد روز و جدید و سازگار با محیط زیست را تولید کنم.
نظر جشنواره
نظر دبیر جشنواره:
ساحل مهرداد تلاش کرده تا نمادها و ال مان هایی از منطق طبیعت را در طراحی لباس استفاده کند به علاوه انجام تکه دوزی و طراحی لباسی با قطعات تکه های مختلف می تواند یکی از مشکلات اصلی صنعت مُد یعنی دور ریز پارچه را حل کند. اگرچه این لباس در مدت اندک و زحمت فراوان تهیه شده اما در ترکیب رنگ آن می شد دقت نظر بیشتری اعمال شود.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباط آشکاری ندارد.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
استفاده ساحل مهرداد از دورریز پارچه و لباس های بلاستفاده و قطعات پارچه در طراحی خود یکی از نکات مثبت این طراحی است.
نظر دبیر جشنواره:
ساحل مهرداد تلاش کرده تا نمادها و ال مان هایی از منطق طبیعت را در طراحی لباس استفاده کند به علاوه انجام تکه دوزی و طراحی لباسی با قطعات تکه های مختلف می تواند یکی از مشکلات اصلی صنعت مُد یعنی دور ریز پارچه را حل کند. اگرچه این لباس در مدت اندک و زحمت فراوان تهیه شده اما در ترکیب رنگ آن می شد دقت نظر بیشتری اعمال شود.
ارتباط با مُدااُم:
به نظر جشنواره این طرح با ایده مُدااُم ارتباط آشکاری ندارد.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
استفاده ساحل مهرداد از دورریز پارچه و لباس های بلاستفاده و قطعات پارچه در طراحی خود یکی از نکات مثبت این طراحی است.
پورتفولیوی نهایی
مصاحبه
الف) معرفی کوتاهی از خودتان(سن، کجا آموزش دیدهاید،چرا به مُد و طراحی علاقهمندید)
من ساحل مهرداد هستم متولد ۱۳۷۸ داری مدرک کارشناسی طراحی پارچه و لباس از دانشگاه علم و فرهنگ .من از دوران کودکی علاقه زیادی به طراحی لباس داشتم و بنظرم لذتی بیشتر از این نیست که لباسی رو خلق کنی که درونش داستان ها نهفته باشد و با اون لباس بتونی حسی خوب رو به شخص هدیه بدی.من بعد از اتمام دوران دبیرستان و گرفتن دیپلم ریاضی تصمیم گرفتم که دنبال علاقه ام برم و با وجود مخالفت ها و علاقه زیادی که به ریاضی داشتم این کارو کردم و در رشته پیش دانشگاهی تغیر رشته دادم و بنظرم بهترین کاری بود که میتونستم در زندگیم انجام بدم
ب) انگیزه شما از شرکت در این رویداد چه بود؟
دوست داشتم نوع نگاهی درمورد آینده و پوشاک دارم و با بقیه به اشتراک بزارم و بنظرم فرصتی بهتر این نمیتونست باشه چرا که هر طراح لباس باید بتونه دید متفاوتی رو درمورد پوشاک و آینده آن به مخاطبان منتقل کند
ج) در طراحیتان که برای جشنواره ارسال کردید از چه چیزی الهام گرفتهاید و چه ارتباطی با موضوع جشنواره داشته؟
هدف من در زمینه لباس آینده و طراحی لباس هایی از مواد بازیافتی بود و در همین راستا سعی کردم از لباس هایی که دیگه قابلیت استفاده ندارند یا به دلایلی مثل خرابی،کوچک شدن و… دیگر استفاده نمیشه بهره ببرم همچنین در این کار از باقی مانده پارچه هایی که از برش باقی موندن نیز استفاده کردم .منبع الهام من ماهی ها و موجودات زیر آب هستند به دلیل اینکه دنیایی از رنگ و زیبایی زیر آب ها نهفته است که ما خواسته یا ناخواسته روز به روز بیشتر به این دنیا آسیب میزنیم و در کنار آن برای نشان دادن فرهنگ کشورم از تلفیق منبع الهامم با چادر کمری دوران قاجار و چوقا بهره برده ام.
د) آینده را چطور میبینید و چه تصوری از آینده دارید؟
من آینده را در دو سطح میبینم اولین دوران شامل زمانی خواهد بود که ویرانی،جنگ و نابودی منابع، جهان را درگیر خود کرده است و دنیای جدید ساخته شده احاطه از فلزات و تکنولوژی خواهد بود ما در این دوران به نسبت طولانی و گذرا شاهد طیف گسترده ای از رنگ های خاکستری هستیم در این دوران رنگ ها محدود خواهند بود.در دوران بعد من انقلابی ضد دوران قبل را میبینم انقلابی برای بازگشت به سوی حقیقت گمشده انسان یعنی زمین خواهد بود در این دوران ما شاهد تنوع از رنگ ها هستیم و لباس ها یادآور فرهنگ از یاد برده میشوند که به سوی تنوع،رنگ و گاه پیچیده بودن در حرکت خواهند بود در این دوران تلاش افراد برای بازگشت جهان از دست رفته شان خواهد بود
ه) لباس آینده چه شکلی است؟
به نظرم در آیندی نه چندان دور انسان ها آنقدری به محیط زیست آسیب وارد کرده اند که دیگر تولید لباسی جدید از مواد نو معنایی نخواهد داشت و به همین دلیل مردم به طراحی لباس هایی جدید از آنچه که دارند و یا بازیافت می کنند دست خواهند زد.