مهتا غلامی
اسامی گروه:
لیلا یزدانی، خیاط
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
توضیحاتی وجود ندارد
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
اسامی گروه:
لیلا یزدانی، خیاط
تعداد look دریافتی:
1
منتور:
توضیحات:
توضیحاتی وجود ندارد
وضعیت حقوقی اثر:
این اثر نشان شیما و مالکیت معنوی دریافت کرده است.
look 1
توضیحات در خصوص look 1:
دختر انار
كالكشن بر اساس معمارى گنبد سرخ مراغه و افسانه اى از خطه آذربايجان به نام دختران انار شكل گرفته، دخترى كه پس از فرازو نشيب هاى فراوان حقيقت را برملا ميكند؛اساس لباس نيز بر تغيير بنا شده كه كارايى لباس را افزايش ميدهد.
بالاتنه لباس از گنبد اين ساختمان و آجرچينى آن الهام گرفته شده و با تكنيك تاروپود انجام پذيرفته ،آستين ها از ستون هاى ساختمان و آجرچينى به خصوص آن با تكنيك منيپوليشن صورت گرفته و در قسمت كمر لباس سنگ كارى با توجه به سر در اين ساختمان انجام شده است. در نهايت قسمت پايين تنه آن به مانند دختر انار كه بر اثر جادو،از انار به گل نسترن و دوباره به خود واقعيش يعنى دختر انارتبديل ميشود،به دو فرم متفاوت تغيير شكل ميدهد.
ارتباط look1 با مفهوم آینده:
هدف از ارائه اين لباس نشان دادن اين است كه ميتوان پارا فراتر گذاشته و با الهام از نياكانمان و همچين تلفيق آن با تكنيك هاى هوشمندانه، لباسى كاربردى براى امروز و آينده خلق كرد.
نظر جشنواره
نظر دبیر جشنواره:
مهتا غلامی در فرآیند تولید کارش از ایده اولیه ای که به جشنواره داد تا اثر نهایی که تحویل شد به طور کامل ایده دیگری را پیاده کرد و تصور می کنم راهنمایی های سارا مهدیان در این مسیر بسیار اثربخش بوده باشد. به نظرم این کار یکی از آثار خوبی بود که دست جشنواره رسید کاری پرتکنیک، دشوار و دارای ایده مناسب. پارچه سازی قسمت بالای لباس به طور کامل توسط خود طراح انجام شده و نتیجه آن لباسی است که هم ایده دارد و هم تکنیک. لباس در قسمت پا در آن واحد هم شلوار است و هم دامن و با بندهایی پاچه لباس به کمر وصل می شود و آنرا تبدیل به یک دامن می کند. با این حال شاید اگر وقت بیشتر بود در قسمت زیپ ایده بهتری پیاده می شد تا در زمان بالا پائین بردن ان دائما به پارچه لباس گیر نمی کرد.
ارتباط با مُدااُم:
این طرح به لحاظ چند کاربرده بودن، قابلیت تغییر شکل، پیچیدگی درونی ارتباطاتی با مفهوم مُدااُم دارد.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
ایده این طراح ارتباطی مفهومی با تصویر جشنواره از آینده دارد.
نظر دبیر جشنواره:
مهتا غلامی در فرآیند تولید کارش از ایده اولیه ای که به جشنواره داد تا اثر نهایی که تحویل شد به طور کامل ایده دیگری را پیاده کرد و تصور می کنم راهنمایی های سارا مهدیان در این مسیر بسیار اثربخش بوده باشد. به نظرم این کار یکی از آثار خوبی بود که دست جشنواره رسید کاری پرتکنیک، دشوار و دارای ایده مناسب. پارچه سازی قسمت بالای لباس به طور کامل توسط خود طراح انجام شده و نتیجه آن لباسی است که هم ایده دارد و هم تکنیک. لباس در قسمت پا در آن واحد هم شلوار است و هم دامن و با بندهایی پاچه لباس به کمر وصل می شود و آنرا تبدیل به یک دامن می کند. با این حال شاید اگر وقت بیشتر بود در قسمت زیپ ایده بهتری پیاده می شد تا در زمان بالا پائین بردن ان دائما به پارچه لباس گیر نمی کرد.
ارتباط با مُدااُم:
این طرح به لحاظ چند کاربرده بودن، قابلیت تغییر شکل، پیچیدگی درونی ارتباطاتی با مفهوم مُدااُم دارد.
ارتباط با تصویر آینده از نظر جشنواره:
ایده این طراح ارتباطی مفهومی با تصویر جشنواره از آینده دارد.
پورتفولیوی نهایی
مصاحبه
معرفی کوتاهی از خودتان(سن، کجا آموزش دیدهاید،چرا به مُد و طراحی علاقهمندید)
طراح لباس: مهتا غلامى ٢٥ سال،طراحى لباس رو از موسسه طراحان مد و آقاى امير حسين مهدى زاده آموزش ديدم،علاقه من به طراحى از علاقم به دنياى لباس ها و چند جانبه بودن اون از لحاظ معطوف بودن اون به عواطف،فرهنگ،اجتماع و.. و همچنين پيشينه اى كه در خانواده وجود داشت نشأت ميگيره. خياط کارم خانم ليلا يزدانى ٣١ساله دوخت رو در شهر شاهين دژ آموزش ديدن.
انگیزه شما از شرکت در این رویداد چه بوده؟
علاقم به طراحى لباس هاى آوانگارد و لباس آينده
در طراحیتان که برای جشنواره ارسال کردید از چه چیزی الهام گرفتهاید و چه ارتباطی با موضوع جشنواره داشته؟
منبع الهامم گنبد سرخ مراغه و داستانى از خطه آذربايجان به نام دختران انار بود،طراحى منحصر به فرد اين ساختمان من رو ترغيب كرد كه با تركيب اون با اين داستان مهيج لباسى براى آينده طراحى كنم
آینده را چطور میبینید و چه تصوری از آینده دارید؟
آينده با تكنولوژى بيشتر و در بعضى موارد سادگى بيشتر و يا پيچيدگى بيشتر همراه است.
لباس آینده چه شکلی است؟
تكنولوژيكال تر،سازگارى بيشتر با محيط زيست،پايدارتر